Algemene Voorwaarden

Algemene Voorwaarden

Artikel 1 – Definities

In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

Bedenktijd: De termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
Consument: De natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
Duurovereenkomst: Een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten of diensten, met verplichtingen die in de tijd zijn gespreid;
Herroepingsrecht: De mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
Ondernemer: De natuurlijke of rechtspersoon die producten of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
Overeenkomst op afstand: Een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten met behulp van een techniek voor communicatie op afstand;
CESOP: Het door de EU ingevoerde Centraal Elektronisch Systeem voor Betaalinformatie om toezicht te houden op betalingsdienstaanbieders.

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer


Bedrijfsnaam: Haveman commerce
KvK-nummer: 93474407
Btw-nummer: NL005022067B75
E-mailadres klantenservice: support@lecavelle.nl

Telefoon: +31 85 250 2263
Postadres: Brinkstraat 37, 9411KK, Beilen, 150

Artikel 3 – Toepasselijkheid


Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke gesloten overeenkomst op afstand. Voordat de overeenkomst tot stand komt, worden de voorwaarden langs elektronische weg of op andere wijze aan de consument beschikbaar gesteld.

Artikel 4 – Het aanbod


• Aanbiedingen zijn vrijblijvend. De ondernemer behoudt zich het recht voor om aanbiedingen te wijzigen.
• In het aanbod worden duidelijk de totale kosten vermeld, inclusief verzendkosten, invoerrechten en eventuele extra kosten van de post- of koeriersdienst.

Artikel 5 – De overeenkomst


De overeenkomst komt tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden. De ondernemer bevestigt de aanvaarding onverwijld per e-mail.

Artikel 6 – Herroepingsrecht


• Consumenten hebben het recht om binnen 14 dagen na ontvangst van het product zonder opgave van redenen de overeenkomst te ontbinden.
• De kosten voor retourzending zijn voor rekening van de consument bij uitoefening van het herroepingsrecht.

Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping


De ondernemer vergoedt de betalingen binnen 14 dagen na herroeping, mits het product in originele staat wordt geretourneerd.

Artikel 8 – Douane, invoerrechten en btw-aansprakelijkheid


8.1
Alle goederen die via deze website worden aangeboden en verkocht, worden verzonden onder de leveringsvoorwaarde Delivered Duty Unpaid (DDU), zoals gedefinieerd in de Incoterms 2000. Dit betekent dat de klant als enige en volledig verantwoordelijk is voor alle kosten en verplichtingen die voortvloeien uit de invoer van de goederen in het land van bestemming.


8.2
Dergelijke verplichtingen omvatten, maar zijn niet beperkt tot:
(a) betaling van invoerrechten, belasting over de toegevoegde waarde (btw) of goederen- en dienstenbelasting (GST) en andere belastingen of heffingen die van toepassing zijn op het moment van invoer;
(b) inklaringskosten, inclusief eventuele makelaars-, inspectie- of afhandelingskosten opgelegd door douaneautoriteiten, postbezorgers of koeriersdiensten; en
(c) naleving van lokale wetten, productvoorschriften, beperkingen en vereiste certificeringen in het land van levering.


8.3
De verkoper (hierna "de ondernemer" genoemd) treedt niet op als geregistreerde importeur voor een bestelling. Het juridische eigendom en de verantwoordelijkheid voor de goederen gaan bij verzending over op de klant. De ondernemer is niet aansprakelijk voor vertragingen, inbeslagnames, weigeringen of boetes die voortvloeien uit het niet naleven door de klant van de toepasselijke invoerwetgeving of het niet voldoen aan de vereiste kosten.


8.4
De ondernemer verstrekt de benodigde commerciële documentatie voor internationale verzending (inclusief, indien vereist, een pro-forma- of handelsfactuur, productbeschrijving en aangegeven waarde). De ondernemer garandeert echter niet dat de documentatie of goederen voldoen aan specifieke wettelijke of technische invoervereisten in het land van bestemming. De klant is als enige verantwoordelijk voor het controleren of de bestelde goederen zijn toegestaan voor invoer, beperkt zijn of speciale vergunningen of licenties vereisen.

8.5
De klant stemt ermee in de ondernemer te vrijwaren en schadeloos te stellen voor alle financiële gevolgen, claims, boetes of heffingen die door douaneautoriteiten of derden worden opgelegd als gevolg van het niet naleven van de toepasselijke importregelgeving door de klant.


8.6
Het wordt klanten ten zeerste aangeraden contact op te nemen met hun lokale douaneautoriteit of de relevante importrichtlijnen te raadplegen voordat ze een bestelling plaatsen, om onverwachte kosten, vertragingen of weigeringen aan de grens te voorkomen.

Artikel 9 – Naleving van CESOP


Vanaf 2024 registreren betaaldienstverleners transactiegegevens in het CESOP-systeem (Centraal Elektronisch Systeem voor Betalingsinformatie) conform de EU-regelgeving. De ondernemer voldoet aan deze regelgeving, wat van invloed kan zijn op de monitoring en rapportage van betalingen.

Artikel 10 – Conformiteit en Garantie


• De ondernemer garandeert dat de producten voldoen aan de overeenkomst en de wettelijke vereisten.
• Klachten over gebreken dienen binnen 14 dagen schriftelijk te worden gemeld.
• Producten dienen in originele verpakking en staat te worden geretourneerd.

Artikel 11 – Levering

• Bestellingen worden binnen 30 dagen geleverd, tenzij anders overeengekomen.
• Bij vertragingen zal de ondernemer de consument binnen 14 dagen na de besteldatum informeren.
• Bestellingen worden verzonden onder voorwaarden waarbij de klant de ontvanger is en verantwoordelijk is voor alle importgerelateerde processen.
• De ondernemer zorgt ervoor dat producten worden verzonden in overeenstemming met de internationale verzendvoorschriften, maar is niet verantwoordelijk voor vertragingen of problemen die zich voordoen tijdens de douaneafhandeling.
• Het niet nakomen door de klant van importverplichtingen vormt geen grond voor annulering of restitutie van de bestelling.

Artikel 12 – Klachtenafhandeling


• Klachten dienen binnen 7 dagen na ontdekking van het gebrek schriftelijk te worden ingediend.
• De ondernemer zal binnen 14 dagen op klachten reageren. Indien een langere oplossingstijd nodig is, zal de ondernemer een indicatieve termijn geven.

Artikel 13 – Geschillen


Op deze algemene voorwaarden is Nederlands recht van toepassing. Geschillen worden bij voorkeur in der minne opgelost. Indien nodig worden geschillen voorgelegd aan de bevoegde rechter in Nederland.